Magazín Výmena a vrátenie

Najčastejšie kladené otázky


Dátum:5.1.2018

Na čo sa nás často pýtate?

Vyberte si kategóriu, ktorá vás zaujíma, a prečítajte si odpovede na najčastejšie otázky.

STAV a DORUČENIE
Neprišlo mi potvrdenie o prijatí objednávky. Ako zistím, že je všetko v poriadku?
E-mail o potvrdení prijatia objednávky automaticky odosielame po dokončení každého nákupu. Ak vám e-mail napriek tomu neprišiel (skontrolujte, prosím, všetky zložky e-mailu - predovšetkým Nevyžiadané, Spam alebo Hromadné) alebo nemáte istotu, či objednávka prebehla v poriadku, obráťte sa, prosím, na naše zákaznícke centrum na info@astratex.sk alebo na telefónnom čísle 02 205 703 40 v pracovných dňoch od 8 do 18 hod.
Chcem zaplatiť bankovým prevodom, ale údaje k platbe mi neprišli. Ako mám postupovať?
Podklady pre platbu prevodom nájdete v e-maile potvrdzujúcom prijatie vašej objednávky. Číslo účtu pre platbu je SK0981300000002114180002, ako variabilný symbol uveďte číslo objednávky. Ak neviete iste, aké údaje máte pri platbe zadať, kontaktujte, prosím, naše zákaznícke centrum na info@astratex.sk alebo na telefónnom čísle 02 205 703 40 v pracovných dňoch od 8 do 18 hod.
Platba platobnou kartou sa nepodarila. Čo mám urobiť?
K svojej platbe sa môžete vrátiť neskôr. Po dokončení objednávky sme vám poslali e-mail s potvrdením o prijatí Vašej objednávky. Jeho súčasťou je aj odkaz, ktorý vás presmeruje späť do platobnej brány a umožní vám platbu vykonať. Pokiaľ u nás máte vytvorený užívateľský účet a objednávku ste urobili v registrovanom účte, po prihlásení môžete platbu vykonať aj z prehľadu vašich objednávok.
Ako zistím, kedy presne mi balíček príde?
Akonáhle zásielku s vašou objednávkou odovzdáme prepravcovi, pošleme vám informačný e-mail s podacím číslom zásielky. Na webových stránkach vybraného prepravcu alebo cez preklik v tomto e-maili potom môžete online sledovať, kde sa vaša zásielka nachádza a kedy vám ju kuriér doručí.
Ako mám postupovať, keď je balíček poškodený?
Ak zásielka pri doručení vykazuje známky mechanického poškodenia, nepreberajte ju. Prípadne ju, ak to bude možné, otvorte za prítomnosti poštového doručovateľa alebo kuriéra a skontrolujte jej obsah. Pokiaľ nebude čokoľvek v poriadku, balíček ihneď reklamujte. Pokiaľ zásielku prevezmete a poškodenie objavíte až neskôr, dopravca už vašu reklamáciu nemusí uznať. Odporúčame vám ale kontaktovať našu zákaznícku linku na telefónnom čísle 02 205 703 40 v pracovných dňoch od 8 do 18 hod., kde s vami naše špecialistky celú situáciu vyhodnotia a odporučia správny postup.
ZĽAVOVÉ KÓDY & DARČEKOVÉ POUKAZY
Čo je to zľavový kód a na čo slúži?
Vďaka zľavovému kódu, ktorý je tvorený niekoľkými písmenami a číslicami, môžete pri nákupe v našom e-shope ušetriť. Zľavu uplatníte tak, že zľavový kód vložíte do príslušného políčka v nákupnom košíku. Keď kód uplatníte, cena tovaru v košíku sa vám zníži o konkrétnu percentuálnu zľavu alebo pevne danú čiastku.

V jednej objednávke môže byť uplatnený maximálne jeden zľavový kód.
Kde zľavový kód získam?
Zľavové kódy zverejňujeme v rámci reklamných akcií na našom webe a sociálnych sieťach alebo ich zákazníkom posielame v rámci pravidelnej e-mailovej a poštovej rozosielky. Preto sa oplatí odoberať náš newsletter. Zľavový kód na tovar z našej ponuky môžete získať aj ako poďakovanie za nákup v našich partnerských e-shopoch, pri nákupných akciách organizovaných lifestylovými časopismi alebo prostredníctvom influencerov, s ktorými spolupracujeme.

Zľavové kódy majú svoje špecifiká, preto radšej starostlivo čítajte podmienky k ich uplatneniu (minimálna hodnota objednávky, platí len na nezľavnené atď.)
Čo je to darčekový poukaz a na čo slúži?
Darčekový poukaz funguje ako kredit pre nákup v našom e-shope. Môže mať tlačenú aj elektronickú podobu a suma, ktorá je na ňom uvedená, sa odpočíta z hodnoty vášho nákupu. Súčasťou darčekového poukazu je unikátny kód, ktorý uplatníte v košíku s vaším nákupom. Hodnota poukazu je nedeliteľná, a preto je nutné celú sumu uplatniť v jednej objednávke. To v praxi znamená, že ak si vyberiete produkty za cenu, ktorá je nižšia ako hodnota poukazu, zvyšné prostriedky vám prepadnú. A to by bola škoda, preto je vždy lepšie poukaz ľahko prečerpať.

V jednej objednávke môžete použiť len jeden zľavový kód a maximálne 5 darčekových poukazov.
Môžem na nákup darčekového poukazu využiť zľavový kód?
Bohužiaľ, pri nákupe darčekového poukazu nie je možné uplatniť zľavový kód.
Kde môžem zľavový kód a darčekový poukaz uplatniť?
Kolónky pre uplatnenie zľavového kódu a darčekového poukazu nájdete v 1. kroku nákupného košíka. Kód vpíšte alebo vložte do príslušného políčka a stlačte tlačidlo "uplatniť". V jednej objednávke môžete použiť len jeden zľavový kód a maximálne 5 darčekových poukazov. Zľavové kódy aj darčekové poukazy majú časovo obmedzenú platnosť a po stanovenom dátume už nie sú aktívne. Pri vrátení alebo reklamácii tovaru nedochádza k obnoveniu platnosti zľavového kódu ani darčekového poukazu.
Môžem zľavový kód alebo darčekový poukaz použiť aj na zlacnený tovar alebo novinky?
Niektoré zľavové kódy môžete použiť na celý náš sortiment. Iné ale platia len na vybrané druhy tovaru, nemožno ich využiť na výrobky v zľave a novinky alebo sú platné až od určitej sumy. Konkrétne pravidlá a platnosť pre daný kód vždy nájdete v grafike, do ktorej je zasadený. Darčekový poukaz môžete využiť na celý náš sortiment bez obmedzenia.
Je možné spätne uplatniť zľavový kupón v objednávke, ktorú som už poslal?
Zľavový kupón nie je možné do objednávky dodatočne uplatniť. Pokiaľ nechcete túto objednávku, prosím kontaktujte nás čo najskôr, aby sme objednávku ešte pred vyskladnením stornovali. Odporúčame vytvoriť novú objednávku, kde si zľavový kupón uplatníte. Príp. kontaktujte naše zákaznícke centrum.
REKLAMÁCIA
Aká dlhá je záruka na váš tovar?
Na všetok tovar poskytujeme záruku 24 mesiacov, ktorá začína plynúť v deň prevzatia zásielky. Ako predajca sme zodpovedný za všetky vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim alebo ktoré sa objavia v priebehu záručnej doby. Záruka sa nevzťahuje na chyby spôsobené nešetrným, či nevhodným zaobchádzaním alebo mechanickým poškodením. Preto pri praní a čistení bielizne rešpektujte pracie symboly uvedené výrobcom na etikete.
Ako reklamáciu uplatním?
Tovar k reklamácii nám môžete bezplatne zaslať prostredníctvom Zásielkovne. Reklamovaný produkt, prosíme, dobre zabaľte, aby pri preprave nedošlo k jeho ďalšiemu znehodnoteniu. Do zásielky pridajte dodací list alebo kartu s pokynmi na výmenu a vrátenie, ktorú ste obdržali v pôvodnej zásielke s tovarom, faktúru alebo akýkoľvek iný doklad s identifikáciou vašej objednávky a popis vady. Balíček potom odneste na akékoľvek podacie miesto Zásielkovne a obsluhe nadiktujte kód 934 61 596. O priebehu vašej reklamácie vás budeme informovať. A ak vám vymenený produkt budeme posielať späť, poštovné samozrejme uhradíme my.
Kde zistím, v akej fáze sa nachádza moja reklamácia?
Vašu reklamáciu vybavíme do 30 dní od prevzatia zásielky a o jej priebehu vás budeme informovať e-mailom. Ak chcete poznať stav vašej reklamácie alebo máte pochybnosti, či k nám vaše zásielka dorazila v poriadku, kontaktujte nás, prosím, na telefónnom čísle 02 205 703 40 alebo nám napíšte e-mail na info@astratex.sk.
Moj tovar má vadu, ale už je vypratý. Môžem ho aj tak reklamovať?
Áno, môžete. Reklamácia sa vzťahuje na všetky vady, ktoré objavíte v priebehu 24-mesačné záručnej doby. Aj v takom prípade nám tovar môžete bezplatne zaslať prostredníctvom podacieho miesta Zásielkovne, ako opisujeme vyššie.
KREDITY
Čo sú kredity?
Kredity jsou virtuální platidlo, které můžete použít na nákup zboží na Astratex.sk, pokud jste přihlášeni. 1 kredit = 1 €, 10 kreditů = 10 € atd.
Ako funguje pripísanie kreditov cashback?
Kredity cashback sa automaticky pripisujú po 30 dňoch od nákupu (čo je nami garantovaná doba na vrátenie tovaru). Môžete si ich ale pripísať skôr aj sami, a to po 14 dňoch od prevzatia objednávky. V sekcii profilu Kredity – časť Kredity na ceste zvoľte objednávku, ktorú už nechcete vracať či vymieňať, av detaile objednávky vyberte tlačidlo Chcem kredity cashback. Predtým si však svoj tovar dôkladne vyskúšajte, skorším pripísaním kreditov cashback totiž prichádzate o možnosť vrátenia či výmeny tovaru.
Kedy nie je možné kredity využiť?
Kredity cashback je možné využiť na všetok tovar. Nedá sa s nimi ale zaplatiť napr. dopravu, extra služby a darčekové poukazy (vouchery). Finančné kredity z vráteného tovaru je možné využiť na čokoľvek.
Ako získam kredity?
Existujú dve možnosti, ako kredity získať. Prvou možnosťou je tzv. cashback. To znamená, že kredity dostávate za svoje nákupy (8% z hodnoty tovaru). Dôležité je, aby ste boli pri platení prihlásený vo svojom zákazníckom účte na Astratex.sk.
Druhou možnosťou je prevod hodnoty vráteného tovaru na finančné kredity. Keď vraciate tovar cez exchange.astratex.sk, môžete si vybrať, či chcete vrátiť čiastku práve vo finančných kreditoch alebo previesť späť na bankový účet. Suma na finančné kredity je pripísaná vždy nasledujúci deň po polnoci, bankový prevod trvá spravidla 2-3 pracovné dni.
Kredity som nevyužil, napriek tomu mi od posledného prihlásenia ubudli. Prečo?
Zrejme niektorým vašim kreditom skončila platnosť a prepadli. Štandardná platnosť kreditov cashback je 180 dní, finančných kreditov z vráteného tovaru potom jeden rok.
Môžem si nechať vyplatiť kredity na bankový účet v peniazoch?
Kredity cashback, získané z hodnoty ceny nakúpeného tovaru, nemožno previesť na účet, sú určené iba na nákup tovaru.
Finančné kredity získané z vráteného tovaru je možné previesť na účet. Túto možnosť nájdete v sekcii profilu Kredity – Detailný prehľad.
VÝMENA TOVARU
Je možné zakúpený tovar vymeniť?
Áno, samozrejme. Pokiaľ vám niektorý z produktov nesadol podľa vašich predstáv a chcete ho vymeniť, máte na výmenu 30 dní od prevzatia balíčka. Tovar zakúpený od 1. 11. 2024 do 23. 12. 2024 môžete bez obáv vrátiť až do 31. 1. 2025. Pre jednoduchú a rýchlu výmenu odporúčame využiť online službu Výmena a vrátenie tovaru na našich stránkach. Tovar, ktorý vraciate, dobre zabaľte a spolu s dodacím listom, alebo kartou s pokynmi na výmenu a vrátenie, ktorú ste obdržali v zásielke s tovarom (prípadne inou identifikáciou objednávky napr. faktúra, odpis objednávky atď.), ho zašlite prostrednícvom Zásielkovne (obsluhe zdeľte kód 934 61 596 a poštovné budete mať zadarmo) alebo prostrednícvom Slovenskej pošty na svoje náklady na adresu Astratex.sk, Šimko Peter, Jazerná 1, 04 012 Košice.
Aké sú benefity online služby Výmena a vrátenie tovaru?
Ide o pohodlný a rýchly spôsob, ako vymeniť nevyhovujúci tovar. Prednosťou služby je okamžitá rezervácia novo vybraného tovaru, doprava zadarmo oboma smermi, ak využijete podacie miesta Zásilkovne, a tiež to, že hodnotu vymieňaného tovar možno ihneď využiť na výber nových produktov.
Ako Výmena a vrátenie tovaru cez Zásilkovňu prebieha?
Návod, ako krok po kroku postupovať, nájdete na stránke Výmena a vrátenie tovaru.
  • Vyhľadajte objednávku pomocou e-mailovej adresy alebo sa prihláste do užívateľského účtu.
  • V prehľade tovaru z objednávky označte, ktoré produkty chcete vymeniť alebo vrátiť, a v prípade výmeny si vyberte tovar nový.
  • Pri výbere dopravy vyberte možnosť vrátenia tovaru cez Zásielkovňu.
  • K vrátenému tovaru pripojte dodací list, alebo kartu s pokynmi na výmenu a vrátenie, ktorú ste obdržali v zásielke s tovarom (prípadne inú identifikáciu objednávky napr. faktúra, opis objednávky atď.) a dobre všetko zabaľte. Adresu uvádzať nemusíte. Balíček potom zaneste na ľubovoľné podacie miesto Zásilkovne a obsluhe uveďte kód 934 61 596.
  • Dobre si uschovajte potvrdenie o odovzdaní balíku.
  • Dopravu za vás zaplatíme my.
Môžem vám zásielku v rámci Výmeny a vrátenie poslať poštou?
Bohužiaľ, túto možnosť už neponúkame, vracať zadarmo môžete aktuálne iba prostredníctvom akejkoľvek pobočky Zásielkovne.
Ako dlho bude výmena trvať?
Robíme všetko pre to, aby výmena prebehla čo najrýchlejšie. Vašu požiadavku na výmenu vybavíme do 10 pracovných dní po prijatí vašej zásielky v našom sklade. O priebehu výmeny vás budeme informovať e-mailom.
Tovar bol v čase objednávky v akcii, teraz je jeho cena odlišná. Budem musieť doplatiť rozdiel?
Pri výmene za rovnaký výrobok v inej veľkosti vám ponecháme cenu z pôvodnej objednávky. Pri výmene za iný tovar zaplatíte aktuálnu cenu z našich webových stránok.
Môžem pri využití služby Výmena a vrátenie tovaru uplatniť zľavový kód?
Bohužiaľ, zľavový kód sa pri Výmene a vrátení tovaru využiť nedá. Pokiaľ chcete zľavu získať, môžete tovar iba vrátiť a vytvoriť si novú objednávku, na ktorú kód uplatníte.
Je možné využiť Výmenu a vrátenie tovaru opakovane?
Áno, službu Výmena a vrátenie tovaru môžete na jednu objednávku využiť opakovane. Poštovné v takom prípade neplatíte.
VRÁTENIE TOVARU
Je možné zakúpený tovar vrátiť?
Áno, samozrejme. Tovar zakúpený od 1. 11. 2024 do 23. 12. 2024 môžete bez obáv vrátiť až do 31. 1. 2025. . Rovnako ako v prípade výmeny tovaru vám odporúčame využiť našu online službu Výmena a vrátenie tovaru, ktorá je rýchla a pohodlná. Konkrétnu objednávku vyhľadajte pomocou e-mailu alebo si ju zobrazte po prihlásení do užívateľského účtu. Potom v nej označte tovar, ktorý chcete vrátiť a uveďte spôsob vrátenia peňazí. Tovar, ktorý vraciate, dobre zabaľte spolu s dodacím listom, alebo kartou s pokynmi na výmenu a vrátenie, ktorú ste obdržali v zásielke s tovarom (prípadne inou identifikáciou objednávky napr. faktúra, odpis objednávky atď.). Tovar môžete vrátiť prostrednícvom Zásielkovne (obsluhe zdeľte kód 934 61 596 a poštovné budete mať zadarmo) alebo prostrednícvom Slovenskej pošty na svoje náklady na adresu Astratex.sk, Šimko Peter, Jazerná 1, 04 012 Košice.
Môžem vrátiť len časť zakúpeného tovaru?
Áno, to nie je problém. Službu Výmena a vrátenie tovaru a postup popísaný v predchádzajúcej odpovedi môžete využiť ako na celú objednávku, tak aj na jej jednotlivé položky. Stačí len označiť, ktoré produkty vraciate.
Môžem tovar vrátiť bez platenia poštovného?
Áno, je to možné. Keď využijete online službu Výmena a vrátenie tovaru, produkty nám môžete zadarmo zaslať zo všetkých podacích miest Zásilkovne.
Chcem vrátiť tovar, ale nemôžem nájsť dodací list. Čo mám urobiť?
Dodací list postupne nahrádzame špeciálnou kartou s pokynmi na výmenu a vrátenie, ktorú nájdete v obálke priamo v zásielke. Túto stačí vložiť do balíčka s vráteným tovarom a my si už identifikujeme, k akej objednávke sa balíček vzťahuje. Zároveň vám do e-mailu po prevzatí zásielky zasielame i faktúru ako potvrdenie zaslaného tovaru.
Do balíčka vložte akúkoľvek identifikáciu vašej objednávky - dodací list, alebo kartu s pokynmi na výmenu alebo vrátenie, ktorú ste obdržali v zásielke s tovarom (prípadne inú identifikáciu objednávky napr. faktúra, odpis objednávky atď.). Číslo objednávky je súčasťou e-mailu, ktorý sme vám poslali po dokončení objednávky. Na základe tohto čísla obsah vašej zásielky identifikujeme. Ďalej už vrátenie prebieha štandardným spôsobom.
Ak tovar vrátim, kedy dostanem späť svoje peniaze?
Peniaze vám pošleme na účet do 10 pracovných dní od doručenia vráteného tovaru na našu adresu.
Peniaze vám môžeme vrátiť aj formou finančných kreditov - viď sekcia Kredity.


Nenašli ste odpoveď, ktorú ste hľadali?
Obráťte sa na naše zákaznícke centrum na info@astratex.sk alebo na telefónnom čísle 02 205 703 40.

Radi vám pomôžeme každý pracovný deň od 8:00 do 18:00.