Magazín Výmena a vrátenie

Všeobecné obchodné podmienky


Dátum:4.1.2018

I. Všeobecné ustanovenia

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti súvisiace s nákupom tovaru v internetovom obchode www.astratex.sk a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim (prevádzkovateľom internetového obchodu) a kupujúcim. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí.

2. Tieto VOP sú platné od 11. 6. 2024.


II. Definícia pojmov

  • E-shop – internetový obchod na adrese www.astratex.sk
  • Predávajúci – obchodná spoločnosť ASTRATEX a.s., zapísaná v obchodnom registri vedenom na Mestskom súde v Prahe, oddiel B, vložka 27623, so sídlom: Na Maninách 315/4, Holešovice, 170 00 Praha 7, Česká republika, identifikačné číslo: 25944355. Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom e-shopu.
  • Spotrebiteľ – je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára kúpnu zmluvu alebo jedná o kúpnej zmluve.
  • Podnikateľ – Astratex neumožňuje nákup podnikateľov na IČO.
  • Kupujúci – je spotrebiteľ, ktorý uzavrie prostredníctvom e-shopu Kúpnu zmluvu s Predávajúcim.
  • Registrovaný Kupujúci – Kupujúci, ktorý si vytvoril a kompletne dokončil Registráciu v e-shope Predávajúceho. Registrovaný kupujúci môže byť výhradne Spotrebiteľ.
  • Kúpna zmluva – zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom e-shopu, ktorej predmetom je kúpa Tovaru.
  • Spotrebiteľská zmluva – kúpna zmluva, zmluva o dielo, prípadne iné zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, pokiaľ zmluvnými stranami sú na jednej strane spotrebiteľ a na druhej strane Predávajúci.
  • Tovar – veci alebo služby, ktoré Predávajúci ponúka na predaj prostredníctvom e-shopu.
  • Kuriér – zmluvný dopravca zaisťujúci dopravu Tovaru od Predávajúceho ku Kupujúcemu.
  • Pracovné dni – sú dni v kalendárnom týždni od pondelka do piatku s výnimkou soboty, nedele a dní, na ktoré v súlade s platnými právnymi predpismi pripadajú štátom uznané sviatky.
  • Občiansky zákonník ČR – zákon č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov.
  • Zľavový kód – súbor niekoľkých písmen a číslic, po zadaní ktorých do príslušného poľa v košíku bude vypočítaná kupujúcemu zľava na Tovar. Zľavové kódy sú zverejňované v rámci reklamných akcií alebo zasielané e-mailom.
  • Darčekový poukaz – zľavová poukážka zakúpená prostredníctvom e-shopu, ktorá môže mať tlačenú alebo elektronickú podobu. Súčasťou je kód, ktorý môže kupujúci zadať do príslušného poľa v košíku e-shopu. Následne bude Kupujúcemu z jeho nákupu odpočítaná hodnota uvedená na Darčekovom poukaze.
  • Výmena a vrátenie cez e-shop – jednoduchý spôsob výmeny a vrátenia Tovaru s možnosťou rezervácie nového Tovaru prostredníctvom on-line formulára v e-shope.
  • Lehota na výmenu alebo vrátenie – Predávajúci poskytuje (ak nie je stanovené inak v rámci napríklad marketingovej akcie ) štandardne lehotu až 30 kalendárnych dní všetkým Kupujúcim na výmenu alebo vrátenie odo dňa prevzatia Tovaru Kupujúcim. Kupujúci má možnosť predĺžiť túto lehotu nákupom extra služieb – viď čl. III bod 9 VOP.
  • Recenzie – všetky recenzie na Astratex.sk pochádzajú od overených Kupujúcich. Každý Kupujúci obdrží na e-mail, uvedený pri odoslaní objednávky, unikátny odkaz na udelenie recenzie, a to vo vzťahu ku konkrétnemu zakúpenému Tovaru. Pre jeden zakúpený Tovar je možné zadať len jednu recenziu. Po odoslaní recenzie je odkaz deaktivovaný.
  • Astratex Klub – vernostný program (podmienený Registráciou – viď nižšie), prostredníctvom ktorého môžu byť Kupujúcemu prideľované bonusy a špeciálne odmeny vo forme zľavy alebo Kreditov. Podrobné podmienky programu sú uvedené nižšie v sekcii Registrácia.
  • Registrácia – možnosť Kupujúceho vytvoriť si v e-shope vlastný účet a spolu s ním tak vytvoriť Profil Kupujúceho (Ďalej len „Zákaznícky účet"). V Zákazníckom účte sú potom uchovávané informácie o Kupujúcom (ako povinné sú najmä e-mailová adresa, meno, priezvisko, adresa doručenia a fakturačná adresa, informácie o objednávkach, výmenách a vratkách), prípadne ďalšie nepovinné údaje, ktoré Kupujúci sám dobrovoľne o sebe poskytne (napríklad fotografie či dátum narodenia). Kupujúci má možnosť svoj Zákaznícky účet kedykoľvek zrušiť. Viac v sekcii Registrácia.
  • Kredity – registrovaný Kupujúci získava za svoje nákupy na e-shope Predávajúceho, vytvorené pod Registráciou aj Kredity za nákup (ďalej len „Kredit – cashback“), prípadne môže v rámci svojho Zákazníckeho účtu disponovať aj Kreditmi finančnými (ďalej len „Kredit finančný“) získanými tak, že Registrovaný kupujúci zvolí vrátenie peňazí za vrátený tovar vyplatením čiastky späť na Zákaznícky účet vo forme Kreditov finančných.


III. Postup pri uzatváraní Kúpnej zmluvy

1. Návrhom na uzavretie Kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného Tovar Predávajúcim na stránky e-shopu, Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky Kupujúcim. Odoslaním objednávky vyjadruje Kupujúci súhlas s týmito VOP.

2. Tovar v e-shope je riadne označený názvom a je spravidla vyobrazený spoločne so slovným popisom obsahujúcim údaje o použitých materiáloch a ďalších vlastnostiach Tovaru s tým, že v prípade, že je Tovar vyrábaný v rôznych veľkostiach a farbách, má Kupujúci možnosť vybrať zodpovedajúcu veľkosť aj farbu pred tým, než Tovar umiestni do košíka.

3. Kupujúci vykoná výber Tovaru, vrátane jeho farby, veľkosti a ďalších parametrov, ak sú tieto položky voliteľné, a umiestni Tovar do nákupného košíka tak, že klikne na tlačidlo „Vložiť do košíka“ („do košíka“ alebo na tlačidlo so symbolom košíka). V rámci procesu objednávania Tovaru má Kupujúci možnosť sa vracať k jednotlivým krokom za účelom vykonania kontroly a prípadných opráv chýb v objednávke.

4. Do doby, než Kupujúci proces objednávania ukončí kliknutím na odkaz „Odoslať objednávku“ a objednávka sa stane záväznou, má Kupujúci možnosť ju v ktorejkoľvek fáze objednávania Tovaru zrušiť tak, že preruší vykonávanie jednotlivých vyššie popísaných krokov vedúcich k objednaniu Tovaru a opustí internetovú stránku, na ktorej sa objednávka Tovaru vykonáva (e-shop).

5. Po odoslaní záväznej objednávky Tovaru dostane Kupujúci na svoju e-mailovú adresu, ktorú uviedol v objednávke, potvrdenie objednávky, v ktorom bude obsiahnuté okrem iného číslo objednávky a zhrnutie údajov uzavretej tak Kúpnej zmluvy.

6. V súvislosti s objednávkou Tovaru môže Predávajúci kontaktovať Kupujúceho telefonicky na telefónne číslo uvedené Kupujúcim pri realizácii objednávky, a to v záležitostiach súvisiacich s plnením Kúpnej zmluvy.

7. Kúpna zmluva môže byť uzatvorená v slovenskom a anglickom jazyku.

8. Objednávka Kupujúceho je po svojom potvrdení ako uzavretá Kúpna zmluva medzi Kupujúcim a Predávajúcim archivovaná za účelom jej splnenia a ďalšej evidencie. V prípade, že Kupujúci je registrovaný, je objednávka prístupná Kupujúcemu po prihlásení do jeho Zákazníckeho účtu. Kupujúci má právo zrušiť Kúpnu zmluvu bez akýchkoľvek sankcií až do okamihu odoslania Tovaru. Túto skutočnosť je Kupujúci povinný Predávajúcemu oznámiť e-mailom alebo telefonicky. Meniť objednávku a opravovať chyby je možné do okamihu odovzdania Tovaru na odoslanie, s výnimkou zmeny spôsobu platby, ktorú je možné vykonať iba so súhlasom Predávajúceho.

9. Kupujúci má možnosť si v rámci procesu objednávania Tovaru zakúpiť extra služby ponúkané Predávajúcim. Týmito extra službami sa rozumie:
  • „Ochrana proti poškodeniu či strate“ je služba, pri ktorej zakúpení, v prípade, keď dôjde k strate alebo poškodeniu Tovaru zo strany prepravcu, je Kupujúcemu poskytnutá osobitná zákaznícka starostlivosť, v rámci ktorej zo strany Predávajúceho dôjde k prednostnému preskúmaniu a vybaveniu tejto situácie a bezodkladnému odoslaniu nového Tovaru.
  • „Predĺžená doba vrátenia“ je služba, pri ktorej zakúpení dochádza k predĺženiu lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy nad rámec lehoty uvedenej v čl. IX. Bod 1. týchto VOP. Konkrétna doba, o ktorú sa lehota na odstúpenie predlžuje je uvedená v rámci procesu objednávania pri jej zakúpení v popise tejto služby.
  • „Expresné vrátenie peňazí“ je služba, pri ktorej Predávajúci zaisťuje Kupujúcemu, že pri vrátení Tovaru z dôvodu odstúpenia od Kúpnej zmluvy alebo z iného dôvodu, je Kupujúcemu poskytnutá zvláštna zákaznícka starostlivosť, ktorá spočíva v prednostnom spracovaní tohto vrátenia Tovaru a vrátenia kúpnej ceny za tento Tovar späť Kupujúcemu.

Extra služby sú objednávané ako samostatné služby nad rámec Tovaru. Cena extra služby je uvedená v rámci objednávky a je hradená spoločne s Tovarom. Extra služby sú s ohľadom na ich charakter splnené v momente zabalenia a odoslania Tovaru, pričom k ich splneniu tak môže dôjsť pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Kupujúci nemá v takom prípade právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy vo vzťahu k týmto extra službám.


IV. Registrácia Kupujúceho do Astratex Klubu

Kompletné pravidlá pre Astratex klub – tu www.astratex.sk/vseobecne-obchodne-podmienky-vernostneho-programu-astratex-klub/.


V. Kúpna cena

1. Kúpne ceny Tovaru a služieb sú v e-shope uvádzané vrátane DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom či iných obdobných peňažných plnení. Náklady na dodanie Tovaru sa líšia podľa Kupujúcim zvoleného spôsobu dodania a úhrady kúpnej ceny.

2. Kúpna cena uvedená pri Tovare v okamihu vykonania objednávky je kúpnou cenou záväznou pre Predávajúceho i Kupujúceho a po vykonaní objednávky nebude zmenená, a to ani v prípade, že zo strany Predávajúceho následne dôjde k úprave výšky kúpnej ceny za Tovar, alebo bude prebiehať reklamná zľavová akcia. Pri výmene rovnakého druhu Tovaru za inú veľkosť platí Kupujúci cenu zhodnú s konečnou cenou v pôvodnej objednávke. V prípade, že Kupujúci požaduje výmenu za iný druh Tovaru, platí cena Tovaru podľa aktuálneho cenníka a Kupujúci nemôže uplatniť v rámci výmeny zľavové kódy, darčekové poukazy ani Kredity.

3. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť kúpne ceny Tovaru, ktorý je ponúkaný na predaj prostredníctvom e-shopu, a organizovať reklamné zľavové akcie, to všetko v súlade s platnými právnymi predpismi.

4. Predávajúci poskytuje rôzne druhy zliav (vernostné, objemové, za použitia zľavových kódov a pod.). Každú zľavu je možné uplatniť iba raz, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. V prípade viacnásobného použitia alebo v prípade, že zľava bude uplatnená v rozpore s pravidlami danej zľavy či akcie, má Predávajúci právo odmietnuť takú zľavu uznať. Kupujúci bude informovaný a bude mu ponúknutá možnosť vybaviť objednávku bez tejto zľavy.

Darčekové poukazy. Darčekový poukaz je nedeliteľný tzn. celá hodnota uvedená na darčekovom poukaze musí byť uplatnená v jednej objednávke. Ak je hodnota uvedená na darčekovom poukaze vyššia, než je hodnota celého nákupu jednej objednávky, rozdiel sa na nový darčekový poukaz neprevádza a nevyčerpaná suma sa spätne neprepláca. Darčekový poukaz nemožno zameniť za peniaze. V jednej objednávke môže byť uplatnených až päť darčekových poukazov. Na zakúpenie darčekového poukazu sa nevzťahuje zľavový kód, ak nie je uvedené inak ani nelze využiť kredity cashback. Zakúpením darčekového poukazu nevzniká registrovanému Kupujúcemu nárok na Kredity cashback. Uplatněním darčekového poukazu v objednávke však vzniká nárok na cashback kredity za tovar, ktorý si Kupujúci ponechá.

Zľavový kód. V jednej objednávke môže byť uplatnený iba jeden zľavový kód. Zľavový kód nie je možné uplatniť na nákup darčekového poukazu.

Hodnota využitých Kreditov finančných, Kreditov – cashback z Registrácie do Astratex Klubu alebo zľavového kupónu sa rozpočíta vždy pomernou časťou medzi všetok Tovar z objednávky (zľavnený aj nezľavnený). V prípade vrátenia Tovaru z objednávky, na ktorú bol uplatnený zľavový kód alebo Kredity – cashback, Kredity finančné bude vrátená cena po všetkých týchto zľavách. Zľavové kódy majú časovo obmedzenú platnosť a môžu byť vyšpecifikované na druh Tovaru, výšku objednávky a pod., možno ich využiť iba do určeného dátumu a s určenými podmienkami. Pri vrátení alebo reklamácii Tovaru nedochádza k obnoveniu platnosti zľavového kódu. Pri vrátení Tovaru (vrátane objednávok nevyzdvihnutých registrovaným Kupujúcim od dopravcu z akéhokoľvek dôvodu) sa využité Kredity – cashback za nákup registrovaného Kupujúceho na Zákaznícky účet nevracia. Vracajú sa iba využité Kredity finančné.


VI. Platobné podmienky

1. Platba kúpnej ceny sa vykonáva výhradne v eurách.

2. Kupujúci si môže vybrať v procese uskutočnenia objednávky zo spôsobov platenia kúpnej ceny za Tovar:
  • Platba pri prevzatí: dobierkou pri prevzatí Tovaru od kuriéra alebo na výdajnom mieste partnera, v hotovosti alebo kartou.
  • Platba vopred (bezhotovostná platba): okamžitý prevod peňazí z účtu alebo platba kartou; platba bankovým prevodom.
  • Uplatnenie finančných/prípadne cashback kreditov.

3. Zvolený spôsob platenia kúpnej ceny je možné po vykonaní objednávky zmeniť len so súhlasom Predávajúceho.

4. Ďalšie informácie k jednotlivým spôsobom platby je možné nájsť aj v záložke e-shopu (Doprava a platba).


VII. Dodacie podmienky

1. Tovar je Predávajúcim dodávaný výhradne na území Slovenskej republiky.

2. Predávajúci sa zaväzuje dodať Tovar Kupujúcemu spoločne so všetkými súčasťami, poprípade príslušenstvom, podľa Kúpnej zmluvy. Kupujúci si môže pri realizácii objednávky zvoliť z nasledujúcich spôsobov dodania Tovaru:
  • dodanie kuriérom na adresu uvedenú v objednávke,
  • osobné vyzdvihnutie na niektorom z partnerských výdajných miest dopravca.

3.Predávajúci splní svoju povinnosť dodať Kupujúcemu Tovar v okamihu, ak mu umožní nakladať s Tovarom v mieste plnenia a včas mu to oznámi. Ak má Predávajúci Tovar odoslať, dodá Tovar Kupujúcemu odovzdaním prvému dopravcovi na prepravu pre Kupujúceho a umožnením Kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi. Kupujúcemu – spotrebiteľovi je Tovar dodaný až okamihom, keď mu Tovar odovzdá dopravca.

4. Za podmienky, že je Tovar skladom, odošle Predávajúci Kupujúcemu Tovar spravidla do dvoch pracovných dní odo dňa, kedy bola uzatvorená Kúpna zmluva. V prípade, že Kupujúci zvolil ako spôsob platenia bezhotovostnou platbou, je Tovar bežne odosielaný do dvoch pracovných dní odo dňa, kedy je platba kúpnej ceny pripísaná na účet Predávajúceho.

5. Termíny doručenia Tovaru uvedené na webe sú informatívne. Vychádzajú z predpokladaných dodacích lehôt prepravných spoločností.

6. Náklady na poštovné i balné, ktoré Kupujúci zvolil v objednávke, znáša Kupujúci a tieto náklady sa riadia aktuálnym cenníkom Predávajúceho. Náklady na dopravu Tovaru, ako aj informácie o spôsoboch odoslania Tovaru Kupujúcemu sú dostupné v záložke e-shopu.


VIII. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy a zrušenie zmluvy dohodou

1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy uzatvorenej s Kupujúcim v prípade, že objednaný Tovar sa už nevyrába alebo nedodáva, ďalej tiež v prípade zjavnej chyby v cene Tovaru (t. j. ceny zjavne iné, než je cena pre tento typ/druh Tovar obvyklá).

2. Predávajúci je ďalej oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade, že Kupujúci nevykoná bezhotovostnú platbu do jedného pracovného dňa odo dňa, kedy bola uzatvorená Kúpna zmluva.

3. Kupujúci môže kedykoľvek od okamihu, kedy došlo k uzavretiu Kúpnej zmluvy, do okamihu, kedy bol Tovar Predávajúcim odoslaný, požiadať Predávajúceho o zrušenie Kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva bude zrušená dohodou zmluvných strán v okamihu, keď Predávajúci oznámi Kupujúcemu akceptáciu návrhu na zrušenie Kúpnej zmluvy.


IX. Podmienky odstúpenia od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, ktorý je Spotrebiteľom

1. V súlade s § 7 zákona č. 102/2014 ČR Z.z., o ochrane spotrebiteľa má spotrebiteľ právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia Tovaru, resp. od prevzatia poslednej dodávky Tovaru, ak je obsahom kúpy niekoľko druhov Tovaru alebo sa Tovar skladá z niekoľkých častí. Nad rámec vyššie spomínaného zákonného nároku na odstúpenie od zmluvy poskytuje Kupujúci dobrovoľne Kupujúcemu možnosť vrátenia či výmeny Tovaru po dobu 30 dní od prevzatia Tovaru.

2. Postup pri odstúpení od zmluvy:
  • Najneskôr 30. deň po prevzatí Tovaru musí byť Predávajúcemu odoslaný prejav vôle smerujúcej k odstúpeniu od zmluvy.
  • Kupujúci je povinný zaslať Tovar, pokiaľ možno spolu s dodacím listom, alebo kartou s pokynmi na výmenu a vrátenie, ktorú obdržal v zásielke s tovarom či inou identifikáciou Kúpnej zmluvy (aby sme mohli určiť o aký Tovar podľa akej Kúpnej zmluvy sa jedná) Predávajúcemu na adresu: Astratex.sk, Šimko Peter, Jazerná 1, Košice 04 012, bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od odstúpenia od zmluvy. V súlade s § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 ČR Z.z. znáša Kupujúci pri odstúpení od Kúpnej zmluvy náklady spojené s vrátením Tovaru. Vrátený Tovar by nemal niesť známky použitia, mal by byť nepoškodený a kompletný (vrátane príslušenstva). Kupujúci pri odstúpení od Kúpnej zmluvy zodpovedá iba za zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku nakladania s týmto Tovarom iným spôsobom, ktorý je nutný k oboznámeniu sa s povahou a vlastnosťami tovaru, vrátane jeho funkčnosti.

3. V nadväznosti na odstúpenie Kupujúceho od Kúpnej zmluvy Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 10 dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy vráti Kupujúcemu peňažné prostriedky, vrátane nákladov na dodanie zodpovedajúcich podľa § 9 zákona č. 102/2014 Z.z. ČR najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý Predávajúci ponúka. Predávajúci však nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu skôr, ako mu Kupujúci Tovar odovzdá alebo preukáže, že Tovar Predávajúcemu odoslal, podľa toho, čo nastane skôr.

4. V zmysle ustanovenia § 9 zákona č. 102/2014 ČR Z.z. ak odstúpi Kupujúci od Kúpnej zmluvy, budú mu bez zbytočného odkladu, najneskôr do desiatich dní od odstúpenia od zmluvy, vrátené všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho Predávajúci na základe Kúpnej zmluvy prijal s výnimkou tzv. Extra služieb. Kupujúci si volí, akým spôsobom chce vrátiť čiastku v online formulári na vrátenie/výmenu alebo informáciu čitateľne uvedie v sprievodnom liste k spätnému balíčku. Na vrátenie peňazí je nutné uviesť číslo osobného bankového účtu Kupujúceho. Kupujúcemu budú vrátené prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, pokiaľ s tým Kupujúci súhlasí a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Peniaze nemožno vracať na čísla účtu platobných domov (splátky pôžičiek, úverov, sporenia a pod.).

5. Nárok na akčnú výhodu (darček, zľavu či iné zvýhodnenie) vzniká, pokiaľ objednávka spĺňa všetky pravidlá aktuálne vyhlásenej akcie. V prípade, že Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, tento nárok zaniká. Darček je Kupujúci povinný vrátiť spolu s nevyhovujúcim Tovarom Predávajúcemu. Pokiaľ Kupujúci vracia iba časť Tovaru a hodnota ponechaného Tovaru neprekračuje stanovenú hranicu pre nárok na darček, je taktiež povinný Kupujúci darček vrátiť. V opačnom prípade mu bude účtovaná bežná cena darčeka.

6. Výmena a vrátenie cez e-shop. Predávajúci umožňuje Kupujúcemu využiť na vrátenie či výmenu Tovaru online formulár – Výmena a vrátenie, kde Kupujúci dostane aj informácie o možnosti zaslania tovaru späť zadarmo. Na úhradu poštovného v prípade výmeny/vrátenia nevzniká Kupujúcemu nárok automaticky. V prípade, že Kupujúci na vrátenie/výmenu nevyužije online formulár hradí štandardne poštovné smerom k Predávajúcemu Kupujúci a to v plnej výške. Výmenu a vrátenie prostredníctvom e-shopu môže Kupujúci pre jednu zákazku využiť opakovane. Pri výmene Tovaru prostredníctvom vyššie uvedeného online formulára nie je možné využiť zľavový kód. V prípade výmeny Tovaru mimo vyššie uvedeného online formulára, akékoľvek kredity využiť nemožno.


X. Práva z chybného plnenia, záruka

1. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že Tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci najmä zodpovedá Kupujúcemu, že v čase, keď na Kupujúceho Tovar prešiel nebezpečenstvo škody na veci,
  • má Tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu Tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
  • sa Tovar hodí k účelu, ktorý na jej použitie Predávajúci uvádza alebo na ktorý sa Tovar tohto druhu obvykle používa,
  • Tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
  • je Tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
  • Tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
2. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri Tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. Uvedené neplatí:
  • pri Tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná,
  • na opotrebenie Tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním,
  • pri použitom Tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú Tovar mal pri prevzatí Kupujúcim, alebo
  • ak to vyplýva z povahy veci.

3. Ak je chybné plnenie podstatným porušením Kúpnej zmluvy, má Kupujúci právo:

  • na odstránenie vady dodaním nového Tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho Tovaru, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale pokiaľ sa vada týka iba súčasti Tovaru, môže Kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má Kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady;
  • na odstránenie vady opravou Tovaru;
  • na primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
  • odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
  • Kupujúci oznámi Predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu Predávajúceho; to neplatí, ak žiadal Kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak neodstráni Predávajúci vady v primeranej lehote alebo ak oznámi Kupujúcemu, že vady neodstráni, môže Kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu Predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že Predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy Kupujúcemu pôsobilo značné ťažkosti.

    4. Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením Kúpnej zmluvy, má Kupujúci právo na odstránenie vady, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Dokiaľ Kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od Kúpnej zmluvy, môže Predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môže Predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci. Ak neodstráni Predávajúci vadu Tovaru včas alebo vadu Tovaru odmietne odstrániť, môže Kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu Predávajúceho.

    5. Právo na dodanie nového Tovaru, alebo výmenu súčasti má Kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže Tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má Kupujúci právo od zmluvy aj odstúpiť.

    6. Ak je na Tovare, na jeho obale, v návode pripojenom k Tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné vec použiť, poskytuje Predávajúci v tomto rozsahu Kupujúcemu záruku za akosť. Zárukou za akosť sa Predávajúci zaväzuje, že Tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Záručná doba plynie od odovzdania Tovaru Kupujúcemu; ak bol Tovar podľa Kúpnej zmluvy odoslaný, beží od dôjdenia Tovaru do miesta určenia. Kupujúci nemá právo zo záruky, ak spôsobila vadu po prechode nebezpečenstva škody na Tovare na Kupujúceho vonkajšiu udalosť. To neplatí, ak spôsobil vadu Predávajúci.

    7. Práva z chýb sa uplatňujú u Predávajúceho (ďalej tiež len „reklamácia“). Reklamáciu je možné uplatniť na základe oznámenia o reklamácii, ktoré Kupujúci vrátane reklamovaného Tovaru zašle na adresu: Astratex.sk, Šimko Peter, Jazerná 1, Košice 04 012. Ak uplatní Kupujúci právo z vadného plnenia, potvrdí Predávajúci v písomnej forme, kedy právo uplatnil, ako aj vykonanie opravy a dobu jej trvania.


    XI. Osobitné ustanovenia o vybavovaní reklamácie Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom

    1. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu Tovaru potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.

    2. Predávajúci je povinný Kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy Kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci požaduje; a ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Všetky uvedené informácie sú Kupujúcemu zasielané e-mailom (prílohou je potvrdenie o prijatí reklamácie a reklamačný protokol).

    3. V zmysle ustanovenia § 20 ods. 1) zákona č. 250/2007 Z.z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb., o priestupkoch, v znení neskorších predpisov oznamuje Predávajúci, že s mimosúdnou sťažnosťou sa Kupujúci môže obrátiť na kontrolný orgán, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia vybavuje mimosúdne sťažnosti spotrebiteľov spôsobom a za podmienok stanovených príslušnými právnymi predpismi.


    XII. Ochrana osobných údajov

    Potrebné informácie o spracovaní osobných údajov nájdete tu: https://www.astratex.sk/ochrana-osobnych-udajov/.


    XIII. Riešenie sporov

    1. Prípadné vzájomné spory medzi Predávajúcim a Kupujúcim riešia s konečnou platnosťou všeobecné súdy.

    2. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má podľa zákona č. 391/2015 Z.z., o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov, právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z Kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb. Subjektom, ktorý je oprávnený mimosúdne riešenie sporu vykonávať je vo vzťahu k predávajúcemu Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Subjekty alternatívneho riešenia sporov sú uvedené v zozname, ktorý je dostupný taktiež na webovej adrese:

    https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1.

    3. Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to iba v prípade, že sa spor nepodarilo s Predávajúcim vyriešiť priamo. Návrh je možné podať najneskôr do 1 roka odo dňa, kedy spotrebiteľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u Predávajúceho prvýkrát.

    4. Spotrebiteľ má právo začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/.

    5. Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona č. 250/2007 Z.z., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení, vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk/).


    XIV. Záverečné ustanovenia

    Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné v znení uvedenom na internetových stránkach Predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky Kupujúcim. Rozhodné znenie obchodných podmienok je rovnako Kupujúcemu zaslané spoločne potvrdením objednávky. Zmeny obchodných podmienok sú vyhradené.